dsfa | پرانتز

بهترین معادل برای «Data Science» در زبان فارسی چیست؟

در گزینه‌های موجود، بهترین معادل برای Data Science در زبان فارسی «علوم داده» است. به گزینه‌های دیگر اشکالاتی وارد است که در استفاده از علم به صورت اسم جمع تلاش شده تا حد ممکن راهکارهایی برای مواجهه با آن‌ها اندیشیده شود. اگر آنچه در گذشته در زبان فارسی متعارف بوده و به نوعی عرف زبانی تبدیل شده را معیار قرار دهیم، می‌توان به اختصار گفت علوم داده ترجمه بهتری از علم داده است همچنان که علوم کامپیوتر ترجمه بهتری از علم کامپیوتر  بوده است.

Slide1 Copy | پرانتز

خلاصه‌ای از فعالیت‌های مدرسه دقیقه در سال ۱۴۰۳

▫️ برگزاری ۱۱ دوره آموزشی آنلاین▫️ انتشار ۶ درسنامه جدید▫️ انتشار ۳ پروژه جدید▫️ عرضه ۱۰ دوره به صورت آفلاین▫️ برگزاری ۲ دوره سازمانی▫️ برگزاری ۶ وبینار و نشست▫️ انتشار ۱۹ عنوان جدید در مجله پرانتز▫️ انتشار ۷ مجموعه داده جدید برای مشاهده هر یک از موارد در فایل pdf روی آن کلیک کنید.

dsfa | پرانتز
بهترین ترجمه فارسی برای data science

بهترین معادل برای «Data Science» در زبان فارسی چیست؟

در گزینه‌های موجود، بهترین معادل برای Data Science در زبان فارسی «علوم داده» است. به گزینه‌های دیگر اشکالاتی وارد است که در استفاده از علم به صورت اسم جمع تلاش شده تا حد ممکن راهکارهایی برای مواجهه با آن‌ها اندیشیده شود. اگر آنچه در گذشته در زبان فارسی متعارف بوده و به نوعی عرف زبانی تبدیل شده را معیار قرار دهیم، می‌توان به اختصار گفت علوم داده ترجمه بهتری از علم داده است همچنان که علوم کامپیوتر ترجمه بهتری از علم کامپیوتر  بوده است.

تست A/B چیست؟

کسب و کارها همیشه بر سر دوراهی هستند. می‌خواهند بدانند این راه بهتر است یا آن یکی راه. مثلا خود را جای مدیری بگذارید که

مقایسه واریانس در R

مقایسه واریانس در موارد متعددی کاربرد دارد از جمله: ۱- هنگامی که مایل هستید بدانید که آیا واریانس داده‌ها در دو گروه نمونه یکسان است

hdsr arc | پرانتز

ایجاد انگیزه و افزایش مشارکت در یادگیری علوم داده

خلأ اصلی نیروی انسانی در بازار کار علوم داده، افرادی هستند که توانایی تجزیه و تحلیلِ پیچیدگی‌های ناشی از ابعاد اقتصادی و مدیریتی و مهم‌تر از آن ابعاد انسانی و اجتماعی مسائل را داشته باشند. اما مسئله این اینجاست که این قابلیت‌ها به صورت متداول در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و همینطور در محیط‌های کاری پرورش پیدا نمی‌کند. این مقاله نیز روی همین نکته دست می‌گذارد و روشی مبتنی بر «مشارکت و ارزیابی مشارکت» برای پرورش توانایی تفکر انتقادی در میان دانشجویان و متخصصان علوم داده پیشنهاد می‌کند.