آشنایی با Power BI

4
12 ساعت

هوش تجاری فرآیندی است که در طی آن اطلاعات قابل اطمینان و قابل استفاده از مجموعه‌داده‌های موجود استخراج می‌شود و در زمان مناسب در اختیار افراد مناسب گذارده می‌شود تا مبنای تصمیم‌گیری آن‌ها قرار گیرد. هدف از هوش تجاری موارد زیر است:

• کاوش برای الگوهای ناپیدا

• پیدا کردن نقصان‌ها در فرآیند کسب‌وکار

• تشخیص حوزه‌ها و بخش‌های دارای نقاط قوت و ضعف

• تسریع و بهبود فرآیند تصمیم‌گیری مبتنی بر داده

• ردیابی فرصت‌های جدید

هوش تجاری ترجمه‌ی اصطلاح Business Intelligence است که بطور مخفف BI گفته می‌شود. BI در انتهای نام Power BI نیز به همین اشاره دارد.

اهداف

  • اتصال به منابع داده
  • آماده‌سازی داده در پاورکوئری
  • ایجاد دیتا مدل
  • مصورسازی

زهرا دوخائی فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی شناختی از پژوهشکده‌ی علوم شناختی است.

علاقه اصلی او رصد و تحلیل سیستم‌هاست و تجربه‌ی کاری‌اش در طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌های هوش تجاری در موضوعات مختلف از داشبورد رصد وضعیت منابع انسانی تا تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی است. او فرآیند یادگیری تحلیل داده را بصورت خودآموز با اکسل شروع کرد و با یادگیری پاوربی‌آی فعالیت خود را در زمینه هوش تجاری ادامه داد. زهرا در شرکت‌های نظربازار و دقیقه تجربه فعالیت دارد و در حال حاضر در شرکت RIWI بعنوان تحلیلگر داده مشغول به کار است.

5.00 (3 نظر)

2 دوره ها

3124 دانشجو

مجید پورکاشانی

مهندس داده در دقیقه

مجید پورکاشانی فعالیت حرفه‌ای خود را در دهه 80 شمسی به عنوان توسعه‌دهنده نرم‌افزار در بخش‌های الکترونیک و مخابرات آغاز کرد. سپس به مدیریت مالی و اجرایی روی ‌آورد. تجربه مجید در مهندس فناوری اطلاعات و مدیریت او را به سمت طراحی و پیاده‌سازی زیرساخت‌های بهره‌برداری از داده‌ها‌ سوق داده است.

طراحی و پیاد‌ه‌سازی انبار داده، استقرار سامانه‌های هوش تجاری، خودکارسازی جریان داده، توسعه نرم‌افزار، بهینه‌سازی الگوریتم‌، خطایابی و بهینه‌سازی علملکرد بسته‌های نرم‌افزاری در کنار مصورسازی تعاملی از جمله مواردی است که مجید تجربه به کارگیری آن‌ها در حوزه‌های گوناگونی مانند خدمات اجتماعی، بیمه، درمان، مالی، مالیاتی، کسب‌وکارهای دیجیتال و ... داشته است.

مجید فارغ التحصیل مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد هوش مصنوعی از دانشگاه علم و صنعت و هم‌بنیان‌گذار شرکت پردازش و تحلیل داده دقیقه است. هجرت از مهندسی برق به علوم کامپیوتر و تداوم فعالیت حرفه‌ای به عنوان مهندس فناوری اطلاعات، توانایی منحصر به فردی در انتقال مفاهیم به او داده است. مجید آموزش اجزای اصلی مهندسی داده را از سال 99 را در سازمان‌های گوناگون آغاز کرده است.

او علاوه بر مهندسی و مصورسازی تعاملی داده‌ها تجربیاتی در مدیریت تولیدات گیاهی نیز دارد. همین موضوع او را مسائل اقلیمی و مدیریت آب نیز علاقه‌مند کرده است. نتیجه بررسی‌های مجید درباره مسائل زیست‌محیطی و موضوعات دیگر را می‌توانید در آدرس زیر در مجله تحلیلی دقیقه‌ای برای تأمل دنبال کنید:

d-mag.ir/pauthor/majidpk

مجید پورکاشانی هم‌اکنون به آموزش مفاهیم، روش‌ها و ابزارهای مدیریت داده‌ در مدرسه پردازش و تحلیل داده دقیقه اشتغال دارد. درس‌‌ها و دیگر مطالبی که مجید در مدرسه دقیقه ارائه می‌کند در ادامه آمده است.

5.00 (5 نظر)

8 دوره ها

5570 دانشجو

نظرات

پیش‌نیاز

مخاطبین

  • علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار
  • پژوهشگران مطالعات تجربی
  • تحلیلگران داده
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors