تحلیل داده‌های کسب و کار در R

poster_for_website

معرفی

کسب و کارها بطور پیوسته به دنبال توسعه درک خود از وضعیت کنونی محیط کسب و کار و جانمایی خودشان در این محیط هستند. همچنین آن‌ها می‌خواهند بدانند چطور بعضی اتفاقات در کسب و کارشان تاثیر می‌گذارد. علاوه بر آن آن‌ها بسیار خوشحال خواهند شد اگر بتوانند آینده را پیش‌بینی کنند و یا حداقل درک مناسبی از رفتارهای محیط کسب و کارشان در آینده داشته باشند.

تمام مواردی که پیشتر ذکر شد همان چیزی است که در تحلیل داده‌ها اتفاق می‌افتد. به عبارت دیگر تحلیل داده‌ها روشی نظام‌مند و محاسباتی برای مطالعه حوزه‌‌های مختلف است. ابزارهای متفاوتی برای این روش نظام‌مند وجود دارد که یکی از آن‌ها زبان R است. این زبان اصولا برای نابرنامه‌نویسان طراحی شده تا بتوانند بدون ترس از پیچیدگی‌های برنامه‌نویسی تمام تمرکز خود را بر روی تحلیل بگذارند و همزمان کنترل تمام ابعاد داده را در دست بگیرند.

دوره تحلیل داده‌های کسب و کار در R برای تحلیل‌گرانی طراحی شده است که می‌خواهند تحلیل داده‌ها را یاد بگیرند. بطور کلی در این دوره ابتدا با کاربردهای علوم داده در کسب و کار آشنا خواهیم شد و سپس با استفاده از R تلاشی برای حل چند مساله شایع در کسب و کارها خواهیم کرد.

برنامه دوره

جلسه اول-کاربرد علم داده در کسب و کار

هدف از این جلسه ایجاد نگرشی جدید در ذهن شما برای حل مسائل کسب و کار است. مشاهده و بررسی مطالعات موردی انجام شده در شرکت‌های داخلی و خارجی می‌تواند افق دید شما را برای استفاده از روش‌های مشابه گسترش دهد.

جلسه دوم- طراحی مسئله

هدف اصلی در این جلسه آن است که چطور می توان مساله‌ای را درست صورت بندی کرد. صورت بندی صحیح مسئله و شکستن آن به مسائل کوچکتر می‌تواند شما و یا مخاطب شما را به درک بهتری از فضای بزرگتر برساند. 

جلسه سوم-آشتی با اعداد

برای تحلیل داده ناگزیر هستیم با اعداد آشتی کنیم. نحوه پیدا کردن روند‌ها و مقایسه آن‌ها از اهداف این جلسه است. آشنایی با روش‌های آماری و کاربرد آن‌ها از دیگر محتوای این  جلسه خواهد بود.

جلسه چهارم-تحلیل توصیفی

تحلیل توصیفی داده‌ها چطور به حل مساله ما کمک خواهد کرد؟ هدف از این جلسه مصور‌سازی داده‌های واقعی است. 

جلسه پنجم- A/B Testing in R

چطور می‌شود در یک دوراهی تصمیم گرفت؟ هدف از این جلسه حل مسئله واقعی برای کمک به تصمیم ‌گیری در حوزه بازاریابی خواهد بود.

جلسه ششم – تحلیل داده در فرایند و عملیات

تحلیل کسب و کار تنها در بازاریابی خلاصه نمی‌شود. عملیات‌های جاری کسب و کارها نیز قابلیت بررسی با داده‌ها را دارند. هدف از این جلسه طراحی یک مسئله و شروع به پاسخ دادن به آن برای یکی از فرایندهای عملیاتی در شرکت ها است.

پیش‌نیاز

مهم‌ترین پیشنیاز این دوره کنجکاوی است. اگر با نگاه به اطراف خود سوالاتی در ذهن شما ایجاد می‌شود و دنبال راه حل‌های مبتنی بر استفاده از داده‌ها می‌گردید می‌توانید مطمئن شوید که در این دوره سرنخ‌های مناسبی پیدا خواهید کرد.

علاوه بر آن آشنایی با R بسیار مفید خواهد بود. اگر با R  هیچ آشنایی قبلی ندارید لازم است در سمینار ۲ ساعته پیش از شروع دوره شرکت کنید و همچنین دوره مکتوب آموزش مقدماتی R  که در اختیار شما قرار داده می‌شود را مطالعه کنید.

بهمن اجدری

بهمن اجدری

تحلیلگر داده‌های کسب‌وکار در شرکت پردازش و تحلیل داده دقیقه، نویسنده تحلیل‌های اجتماعی و اقتصادی در مجله تحلیلی «دقیقه‌ای برای تأمل»، دانش‌آموخته بازاریابی در کسب و کارهای الکترونیک از دانشگاه لولئا در سوئد و مدیریت گردشگری از دانشگاه کارولینای جنوبی در آمریکا و دانشجوی جامعه‌شناسی در دانشگاه خوارزمی

دسترسی به محتوای اختصاصی

برای دسترسی به محتوای اختصاصی این دوره لطفا کدی را که در اختیار شما قرار گرفته را وارد کنید و بقیه مراحل را طی کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors