تحقیقات بازار و توسعه کسب‌وکار

دوره آموزشی
24
18 ساعت

یکی از بهترین نقاط شروع برای افزایش سواد کسب‌وکار، تمرکز روی بازاری است که یک کسب‌وکار در بستر آن فعالیت می‌کند. شروع از تحقیقات بازار (Market Research) به ما کمک می‌کند تا استراتژی‌ها و برنامه‌های توسعه با توجه به وضعیت بازار مورد ارزیابی قرار دهیم. در این دوره فشرده، بازار یک کسب‌وکار را به صورت روشمند مورد بررسی قرار می‌دهیم و پس از آن سراغ موضوع توسعه کسب‌و‌کار (Business Development) می‌رویم و با مهم‌ترین مفاهیم و روش‌های آن مثل برنامه‌ریزی استراتژیک (Strategic Planning)، نقشه کسب‌وکار (Business Roadmap)، مدل کسب‌و‎‌کار (Business Model) و همینطور طرح کسب‌وکار (Business Plan) آشنا می‌شویم.

تحلیلگر داده‌ تنها با آشنایی با ابزارها و روش‌های آمار و تحلیل داده نمی‌تواند به نیرویی ارزشمند در یک کسب‌وکار بدل شود. برای تحلیل مؤثر داده‌های کسب‌وکار، لازم است به همان اندازه که با داده‌ها آشنایی داریم، از فرآیندها و الزامات کسب‌وکار نیز سر در بیاوریم.

اهداف

  • یادگیری مفاهیم کلیدی در تحقیقات بازار و جمع‌آوری روشمند داده
  • تحلیل بازار یک کسب‌وکار و تمرین آن به صورت عملی
  • یادگیری مفاهیم اساسی طراحی و توسعه کسب‌وکار
  • برقراری ارتباط بین توسعه کسب‌وکار و نتایج تحقیقات بازار
  • استفاده از نتایج تحقیقات بازار در هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مالی و فروش
  • طراحی گام به گام محصول و کسب‌وکار به صورت عملی و کاربردی
  • یادگیری پروژه‌محور تحقیقات بازار و توسعه کسب‌و‌کار

فهرست:

18h

آشنایی با تحقیقات بازار

مقدمه‌ای بر تحلیل داده در تحقیقات بازار

آشنایی با مفاهیم کلیدی در توسعه کسب‌وکار

تهیه برنامه کسب‌وکار با استفاده از نتایج تحقیقات بازار

بررسی یک پروژه تحقیقات بازار و توسعه کسب‌وکار

پروژه پایانی (گروهی): تحقیقات بازار و طراحی و توسعه کسب‌وکار گروه‌بندی و انتخاب موضوع

امیرخسرو بهادری

مدیر محصول و مشاور کسب‌وکار

امیرخسرو بهادری فارغ‌التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف و مدیر محصول چند برند بین‌المللی است. او بیش از ده سال سابقه تدریس دانشگاهی و آموزش در بخش خصوصی را در کارنامه خود دارد. مدیریت برند در شرکت پاکشوما، مدیریت تیم‌های برنامه‌ریزی و تحقیقات بازار هلدینگ کوبل‌دارو و مدیریت گزارش‌های بازاریابی و فروش شرکت British American Tobacco (BAT)  از جمله مواردی است که امیرخسرو در آن‌ها سابقه فعالیت دارد.

او هم‌اکنون به عنوان مدیر محصول در شرکت استرالیایی Dirodi  مشغول به فعالیت است و همچنین ‌به سازمان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف خدمات آموزشی و مشاورۀ برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی‌های مبتنی بر تحلیل داده ارائه می‌دهد.

 

4.55 (11 نظر)

3 دوره ها

343 دانشجو

نظرات

1 میلیون و 950 هزار تومان

داده‌ها

پیش‌نیاز

  • برای شرکت در این دوره آشنایی پیش‌نیاز نظری چندانی فراتر از تحصیلات متوسطه وجود ندارد. ابزاری در کارهای عملی در دوره استفاده می‌شود، نرم‌افزار اکسل است. به همین خاطر آشنایی با اکسل برای استفاده هر چه بیشتر از محتوای دوره لازم است. اگر آشنایی قبلی با اکسل ندارید، پیش از شروع دوره، منابعی برای مطالعه و آشنایی با آن در اختیار شما قرار می‌گیرد.

مخاطبین

  • کارشناسان و مدیران میانی بازاریابی، تحقیقات بازار و توسعه کسب‌وکار
  • مدیران محصول و مدیران برند
  • موسسان کسب‌وکارهای جدید
  • مدیران کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها
  • تحلیلگران داده و تحلیلگران کسب‌وکار
  • دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی صنایع، مدیریت و اقتصاد
  • علاقه‌مندان ورود به دنیای کسب‌وکار از همه رشته‌ها
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors