درباره
مدرسه پردازش و تحلیل دادۀ دقیقه، آموزش موضوعات مختلف علومِ داده را مانند تحلیل اکتشافی دادهها، مهندسی داده، یادگیری ماشین و استنتاج آماری از آشنایی اولیه تا درسهای کاربردی و پیشرفته پوشش میدهد.
یادگیری علومِ داده بدون آزمون و خطا امکانپذیر نیست. در مدرسه دقیقه علاوه بر ارائه مختصر و مفیدِ مفاهیم و روشها، ابزار و فناوریِ مورد نیاز برای به کارگیری آنها نیز به صورت عملی آموزش داده میشود. پرسشها و تمرینهای هر درس شبیه به مسائل یک کارشناس یا تحلیلگر در دنیای حرفهای طراحی شده تا آموختهها در در هر مرحله کارآمد باشد.
فرایند یادگیری علوم داده به درس و تمرین ختم نمیشود. در مدرسه دقیقه، علاوه بر درس، پروژههایی مانند پیشبینی نرخ تورم، تحلیل نظرات کاربران و … نیز برای دست و پنجه نرم کردن با چالشهای مسائل واقعی و تجربۀ هیجان استخراجِ اطلاعات از دادههای خام در دسترس قرار دارد. هر پروژه شامل یک مسئله، دادههای مورد نیاز و دستورالعملی برای حل گام به گام آن است. فهرست پروژههایی که تاکنون ایجاد کردیم را میتوانید در صفحۀ پروژهها مشاهده کنید.
با هر زمینۀ شغلی و تحصیلی میتوانیم علوم داده و فنون مرتبط با آن را یاد بگیریم.
سازمانها و کسبوکارهای زیادی برای انجام پروژههای تحلیل داده و استقرار سامانههای هوش تجاری به تاسیس دپارتمان جدید یا برونسپاری روی میآورند. اما تجربه چند سالۀ ما در شرکت دقیقه نشان میدهد بهرهبرداری موثر از دادهها در یک سازمان محقق نمیشود مگر آنکه فرهنگِ تصمیمگیریِ مبتنی بر تحلیلِ داده در سازمان رواج پیدا کند و سوادِ کار با داده در کل مجموعه ارتقا یابد. تجربه جهانی نیز موید همین مطلب است. راهکار بهرهبرداری از دادهها در سازمان، یادگیری مستمر و ارتقای دانش عمومی است.
در تمامی درسها و پروژهها بخشهایی نخست به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد. اما برای مشاهدۀ محتوای کامل باید به صفحه اشتراک مراجعه و طرح اشتراک مورد نظر خود را خریداری کنید. با اشتراک در مدرسه موضوعات مورد علاقهتان را در زمانبندی مطلوب خود یا بگیرید.
اگر علاقهمند به برگزاری دوره آموزشی اختصاصی به صورت حضوری یا مجازی هستید با ما تماس بگیرید. عناوین دورههای اختصاصی که تا کنون برگزار شده را در صفحۀ دورههای اختصاصی ملاحظه کنید. سایر رویدادهای آموزشی در بخش اخبار مدرسه منتشر خواهد شد. تازههای مدرسه دقیقه را در مجله اینترنتی پرانتز و شبکههای اجتماعی پیگیری کنید.