تحلیل داده‌های کسب و کار در R

263
8 ساعت

کاربرد تحلیل داده در کسب و کار بسیار گسترده است. تحلیل‌گران به مدیران کمک می‌کنند تا تصمیم‌های بهتری بگیرند. از طرفی مدیرانی که با فرایند این تحلیل‌ها و جنس سوالاتی که می‌توانند به واسطه داده‌ها به آن‌ها پاسخ دهند آشنا هستند می‌توانند چند قدم از دیگران جلو باشند. در این درس ابتدا روش برخورد با مسایل را یاد خواهیم گرفت و در ادامه چند نمونه برای آشنایی بیشتر و مواجه شدن با مسائل متنوع‌تر آورده خواهد شد. فصل اول این درس پیش‌نیازی ندارد اما برای مطالعه فصل‌های بعدی بهتر است درس‌های آشنایی با r و مصورسازی داده‌ها را مطالعه کرده باشید.

اهداف

  • آشنایی با کاربرد تحلیل داده در کسب و کار
  • نحوه تعریف مساله
  • آشنایی با فرایند تصمیم‌گیری مبتنی بر داده
  • استفاده از R برای تحلیل داده های کسب و کار

فهرست:

15 درس8h

مبانی تحلیل داده‌های کسب و کار

تصمیم‌گیری مبتنی بر داده
کاربرد تحلیل داده در کسب و کار
آشتی با اعداد
مراحل تحلیل داده
آزمون انواع داده

تحلیل رفتار مشتریان

تحلیل بازاریابی دیجیتال

خوشه‌بندی مشتریان

بهمن اجدری

تحلیلگر داده در دقیقه

بهمن اجدری فارغ‌التحصیل مهندسی صنایع و کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه لولیا در سوئد است. علاقه اصلی او بررسی رفتارها و پدیده‌ها در محیط‌های مختلف با استفاده از داده است.

وی هم‌اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش علوم اجتماعی دانشگاه خوارزمی تهران نیز می‌باشد.

بهمن در طیف گسترده‌ای از پروژهای تحلیلی فعالیت داشته است. واکاوی رفتار کاربران در پلتفرم‌های آموزشی، تحلیل عملکرد کمپین‌های تبلیغات دیجیتال، بررسی تاثیر گردشگران بر آداب و رسوم محلی، ‌بررسی رفتار مسافران مترو و دیگر داده‌های ترافیکی از جمله فعالیت‌های اخیر وی است. بهمن دیگر علایق خود را در حوزه تحلیل داده در قالب یادداشت و مقاله‌ منتشر می‌کند. این مقاله‌ها در حوزه‌های مختلف مانند علوم اجتماعی، جمعیت‌شناسی و اقتصاد در «دقیقه‌ای برای تامل» قابل دریافت است:

d-mag.ir/author/bahmanajd

بهمن اجدری همچنین دوره‌های مختلف آموزش تحلیل داده را در سازمان‌های دولتی و غیردولتی مختلف برگزار کرده است و در حال حاضر مشغول ترجمه کتاب در این حوزه و تدوین بسته‌های آموزشی است.

4.79 (19 نظر)

8 دوره ها

5009 دانشجو

نظرات

5.0

جمعاً 1 نظر

5
1 نظر
4
0 نظر
3
0 نظر
2
0 نظر
1
0 نظر

دوره خوبی بود ممنون

پیش‌نیاز

مخاطبین

  • علاقه‌مندان داده‌کاوی
  • پژوهشگران مطالعات تجربی
  • دانشجویان رشته های مدیریت اقتصاد و مهندسی
  • تحلیلگران داده
  • مدیران و تحلیلگران کسب و کار
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors