تحلیل داده‌های نظرسنجی با R

26
12 ساعت

بسیار محتمل است که انسان‌های امروزی در معرض یک نظرسنجی یا نتایج مربوط به آن قرار گرفته باشند. برای نمونه شبکه‌های خبری پیش از انتخابات مهم کشورها، گزارش‌هایی را منتشر می‌کنند که نشان می‌دهد نامزدهای انتخاباتی نسبت به رقبایشان در چه جایگاهی قرار دارند. همچنین تولیدکنندگان محصول‌ها و خدمات تجاری قبل از اقدام به تولید محصول جدید تلاش می‌کنند با استفاده از نظرسنجی متوجه شوند آیا مصرف‌کنندگان احتمالی از محصولات آن‌ها استقبال خواهند کرد یا خیر. اما تحلیل داده های نظرسنجی معمولا مشکل‌تر ازآن‌چه که بنظر ‌می‌رسند هستند. انتخاب مصورسازی‌های مناسب و یا تعمیم نتایج به جمعیت آماری. در این درس شما با کاربرد بان برنامه‌نویسی R برای تحلیل داده‌های نظرسنجی آشنا خواهید شد.

اهداف

  • نظرسنجی چیست
  • نحوه وارد کردن داده‌های نظرسنجی در R
  • تحلیل متغیرهای پیوسته
  • تحلیل متغیرهای گسسته
  • مصورسازی داده‌های نظرسنجی

فهرست:

6 درس12h

مفاهیم اصلی

نظرسنجی چطور استفاده می شود؟
جمعیت آماری و نمونه‌گیری
اجزای تحقیق مبتنی بر نظرسنجی

تحلیل داده‌های نظرسنجی

مدلسازی داده‌های نظرسنجی

تحلیل داده‌های پیوسته

بهمن اجدری

تحلیلگر داده در دقیقه

بهمن اجدری فارغ‌التحصیل مهندسی صنایع و کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه لولیا در سوئد است. علاقه اصلی او بررسی رفتارها و پدیده‌ها در محیط‌های مختلف با استفاده از داده است.

وی هم‌اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش علوم اجتماعی دانشگاه خوارزمی تهران نیز می‌باشد.

بهمن در طیف گسترده‌ای از پروژهای تحلیلی فعالیت داشته است. واکاوی رفتار کاربران در پلتفرم‌های آموزشی، تحلیل عملکرد کمپین‌های تبلیغات دیجیتال، بررسی تاثیر گردشگران بر آداب و رسوم محلی، ‌بررسی رفتار مسافران مترو و دیگر داده‌های ترافیکی از جمله فعالیت‌های اخیر وی است. بهمن دیگر علایق خود را در حوزه تحلیل داده در قالب یادداشت و مقاله‌ منتشر می‌کند. این مقاله‌ها در حوزه‌های مختلف مانند علوم اجتماعی، جمعیت‌شناسی و اقتصاد در «دقیقه‌ای برای تامل» قابل دریافت است:

d-mag.ir/author/bahmanajd

بهمن اجدری همچنین دوره‌های مختلف آموزش تحلیل داده را در سازمان‌های دولتی و غیردولتی مختلف برگزار کرده است و در حال حاضر مشغول ترجمه کتاب در این حوزه و تدوین بسته‌های آموزشی است.

4.76 (17 نظر)

9 دوره ها

4470 دانشجو

نظرات

پیش‌نیاز

مخاطبین

  • دانشجویان و پژوهشگران حوزه علوم اجتماعی
  • دانشجویان و پژوهشگران حوزه علوم پزشکی
  • فعالان در حوزه تحقیقات بازاریابی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors